Wat is een goede wijn bij lasagne?

Hoort er uberhaupt wijn bij? Of iets anders? Nog bijzondere (serveer)tips? Kom maar op met je ideeën! :-D

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
4.4K

Het beste antwoord

Een goede Merlot gaat er altijd in. Maar dit is best stevige wijn als je niet veel wijn drinkt. In dat geval kan je rose (met een accent, stomme tekstinput herkent de alt-code niet...) nemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik zou er sowieso een witte wijn bij serveren, met voorkeur voor een wijn met een volle smaak. Geen droge wijn, maar een fruitige frisse wijn zal goed bij lasagne combineren. Zelf serveer ik er vaak een 'Yellow Tail Shiraz' bij. Te verkrijgen bij de slijterij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Droge rode wijn is prima bij lasagna. Serveertip: lekker grote glazen en fles een uurtje van te voren openen zodat er zuurstof bij kan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk zie ik het niet zitten in witte wijn.
Maar als je een leuke Italiaanse rode zoekt, kan ik de Fontanafredda adviseren.
Verkrijgbaar bij Appie Happie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lasagna... mmmm, een van mijn absolute favorieten. Makkelijk om te maken en succes verzekerd.

Ik zou zelf gaan voor een Merlot, Beaujolais, een Bulgaarse rode wijn of een jonge Chianti bij een 'standaard-lasagna'. Ik ben zelf niet echt een wijndrinker, dus wat mij betreft kan het ook heel goed zonder. Wanneer ik een romige zalmlasagna maak kies ik niet voor een rode wijn, maar eerder voor een fruitige witte.

Nog meer serveertips?

Probeer voor de verandering eens een zakje Knorr mix spinazie/fetaschotel als topping. Dit is zooooo lekker in plaats van de standaard bechamelsaus.

Ik maak er zelf altijd een salade bij van partjes tomaat, oregano, wat verse basilicum, scheutje olie en stukken fetakaas. Als je van olijven houdt kunnen die er ook heel goed doorheen.

Eet smakelijk ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een Chianti smaakt mij altijd het best bij een 'stevig'
pasta-gerecht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf vind ik een Italiaanse rode wijn lekker bij pastagerechten. Die zijn vaak wat lichter en kunnen ook gekoeld geserveerd worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf drink ik Afrikaanse witte wijn…Kaapse Kracht is een alternatief… te koop bij Albert Hein.
Ik zag dezelfde wijn laatst bij de Aldi…goedkoper. Je hebt van dat merk ook rode wijn…lekker bij rood vlees.
Maar wat ik de lekkerste wijn vind is…Chablis…een Franse wijn…wel duurder...maar ook van deze zijn verschillende prijsklassen... en is heel lekker bij vis net als een goede Chardonnay.
Ik zeg hier wel bij...dat het allemaal droge witte wijnen zijn...
Een goede en niet dure wijn is een halfzoete Italiaanse Canei…licht mousserend en fruitig van smaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat legt helemaal aan je eigen voor keur maar het is een italyaans gerecht dus wat dacht je van Lamburco een zachte rode wijn